zondag 30 oktober 2016

Wolfkes

Mijn laatste maand thuis met Jul gaat vanaf dinsdag in. Ik heb nog een heel to-dolijstje van dingen die ik nog wil doen voor ik terug aan het werk ga. Eén daarvan is dat ik al mijn zelfgemaakte kerstcadeautjes in november wil maken.

Voor de kindjes van mijn zus maakte ik pyjamaatjes. Ik gebruikte daarvoor het patroon Wolf van Zonen09. Zalig patroon: super easy, veel mogelijkheden en ideaal om mijn tricotstapel te verwerken.
Ik heb namelijk een nieuw voornemen en dat is dat ik geen nieuwe stof meer ga kopen en eerst mijn oude stapel zoveel mogelijk wil wegwerken...

Voor Mil maakte ik maat 110. Voor het bovenstuk gebruikte ik stof van Elvelyckan Design. De broek maakte ik uit een streepjestricot waarvan ik niet meer goed weet waar die vandaan komt. (Dat heb je dan met die grote tricotstapel...).



Ik liet de streepjes van de broek terugkomen in de hals-, heup- en polsboordjes.
Ik knipte de mouwen van de stof verkeerd, ze staan op hun kop. En ik had geen stof over om ze opnieuw te knippen. Maar toen ik de nieuwe La Maison Victor binnenkreeg deze week, zag ik dat dezelfde stof daar ook op z'n kop stond. Dus ik trek het me niet aan :).



Voor Ida maakte ik maat 92 met stof van Chat Chocolat, waar ik hier al heel verliefd over deed. Mijn zus had al eens laten vallen dat ze dat een hele mooie stof vond. Ik had dat goed onthouden en gewacht tot Ida groot genoeg was om in het kleinste wolfke te passen.


De boordjes maakte ik in bijpassende stof van Chat Chocolat. Ik hou ervan als dingen zo mooi samenpassen. 


Voorlopig kan ik nog niets van mijn to-dolijstje schrappen. Ik gaf de pyjamaatjes al af omdat ik me niet kon inhouden. Geen paniek, genoeg ideetjes voor zelfgemaakte cadeautjes.

-----------------------------------

Stoffenvoorraad (vanaf oktober 2016): 2 weggewerkt - 0 nieuw gekocht

Patroon: Wolf van Zonen09
Stof: walvissen - Elvelyckan Design, streepjes - geen idee, roze met zwarte stipjes - Chat Chocolat







2 opmerkingen: