zaterdag 1 oktober 2016

Slaap zacht lieve jongen

Tijdens mijn zwangerschap maakte ik voor Jul een slaapzak uit het boek Zo Geknipt 2. Ik maakte er eerder al twee, maar de kleinste was te warm voor een pasgeboren zomerbaby en grotere was met de roze bloemenprint niet echt geschikt voor een jongen. Die komen later nog wel eens van pas.



Ik maakte dus een nieuwe slaapzak en combineerde daarbij een katoenen stof van Land of Oh met zwarte badstof. De rits vond ik bij Veritas. Het moet een rits zijn met plastieken tandjes en 110 cm lang (voor de slaapzak voor 6 maanden).



Ik koos deze keer voor maat 6 maanden. Jul is nu 2 maanden en past perfect in de slaapzak. Hij is dan ook een grote baby.


Ondertussen heb ik het patroon voor een grotere slaapzak geknipt en stoffen besteld. Daarover later meer!

-------------------------------------------
Zwart/wit katoen: Land of Oh (te bestellen via Etsy)
Badstof: handdoek van de Zeeman
Fournituren: Veritas

5 opmerkingen:

  1. Maar leuk zeg!! Vraagje, met badstof bedoel je dan zo zachte gelijk voor een badjas of echt zo stof voor handdoeken :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Badstof is echt zoals een handdoek. Dat kan je in een stoffenwinkel kopen, maar ik kocht gewoon een grote handdoek in de Zeeman en knipte daar mijn patroon uit. Dat gaat even goed en is goedkoper!

      Verwijderen
  2. Wat een ongelooflijk snoezig manneke zeg ♥♥
    Helemaal fan van zijn slaapgerief ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze foto's zijn zo lief. Helemaal geslaagd, het ventje en de slaapzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opnieuw prachtig... Ik start snel met mijn versie 😉

    BeantwoordenVerwijderen