woensdag 12 oktober 2016

Bloggers for Life 2016

Toen ik deze blogpost las, werd ik helemaal warm vanbinnen. Ik kan dat steken op een week geworden hart sinds ik mama geworden ben. Maar juister is gewoon te zeggen dat Annelies en Sarah echt topvrouwen zijn. Er kruipt ongetwijfeld heel veel tijd en energie in dit initiatief en ik vind dat echt prachtig.

Vorig jaar kocht ik een aantal lotjes voor de eerste editie van Bloggers for Life. Dit jaar wou ik een actievere rol spelen en daarom naai ik mee voor de tweede editie. Ik niet alleen, want als ik de reacties onder de blogpost lees, dan doet half naaiend Vlaanderen mee (joepie!).

Het goede doel dit jaar is de afdeling kinderoncologie van het UZ Gent. Die kindjes kunnen geen liefde genoeg krijgen dus ik hoop echt dat ze overladen worden met mooie spulletjes genaaid door lieve naaisters.

Het concept is een sew-along met 4 patronen, die elk op een andere datum gelanceerd worden. Het eerste patroon is een knuffeldoekje. De komende drie weken wordt er telkens een nieuw patroon gepost. De bedoeling is om mee te naaien en je creaties te bundelen. Vanaf november kan je dan alles droppen in een inzamelpunt in je omgeving. Voor mij is dat in Lier, bij Madeline de Stoffenmadam.


Ik maakte 6 knuffeldoekjes en knipte er nog een aantal. Die liggen nog te wachten op een vrij moment. :) 


Dit zijn mijn favorietjes!


De achterkant van de knuffeldoekjes werden uit badstof, uit fleece of zoals hier uit sweaterstof gemaakt. 



Zin om mee te doen? Je leest er hier alles over!
(Als je nog twijfelt: het is heel weinig werk, het patroon is heel gemakkelijk, je maakt er kinderen blij mee en je kan restjes verwerken. What's not to love?)

------------------------------------
Stoffen: restjes

1 opmerking: