dinsdag 27 september 2016

Pop that cork!

Een ding dat je vaak hoort bij mensen met een Silhouette Cameo is dat ze in alles iets zien dat ze kunnen pimpen. Ik merk dat ik het ook al vlaggen heb. Waarop mijn vriend zei: "Niet àlles moet vol staan he...". Niet alles nee... Maar dit wel...


Ik kreeg tijdens de Dag van de Klant afgelopen zaterdag 12 kurken onderzetters cadeau. Heel leuk.  Toepasselijk ook, voor een kurkvloerwinkel.
Toen ik thuis kwam, wou ik de onderzetters bijna onderaan in de kast leggen wegens een beetje saai en mooiere onderzetters. Tot ik een ideetje had. 


Ik maakte 12 verschillende cactus ontwerpen in de Silhouette Studio. Google gaf me veel mooie resultaten bij 'cactus hand drawn' en 'succulent hand drawn'. Via de traceerknop overtrok ik de prenten en kon ik ze gebruiken om te laten uitsnijden. Wie geïnteresseerd is in mijn bestand: laat het maar weten en ik bezorg het je.


Vervolgens sneed de Cameo de 12 ontwerpen uit in zwarte matte vinyl. Ik denk dat mijn Cameo een half uur bezig is geweest want er waren wel veel details aan. Reken daarna nog een uurtje voor het pellen en aanbrengen. Daarna waren mijn gepersonaliseerde kurken onderzetters klaar. 



Enkele tips als je het zelf wilt uitproberen:
  • Ik zocht op internet naar kurken onderzetters en vond er heel wat. Ze kosten ongeveer 3,50 euro voor 12 stuks. Je kan ook voor vierkanten gaan, da's misschien wel weer eens iets anders.
  • Aan mijn onderzetters was er een gladde en een ruwere kant. Het beste gebruik je de gladde kant, omdat de vinyl dan beter hecht. 
  • Belangrijk is om heel hard aan de wrijven met je transferpapier. Gebruik nadien een haardroger om de vinyl op te warmen. Zo hecht hij beter. Na 24 uur rusten zijn de onderzetters helemaal klaar voor gebruik.

Ik maak zeker nog onderzetters. Een leuk cadeau voor een trouw of een verjaardag. Ook leuk om voor een speciale gelegenheid zelf te maken (bijvoorbeeld een verjaardag of nieuwjaar).


2 opmerkingen:

  1. Cool!!! Echt een leuk idee. Nu is het alleen maar nog verleidelijke om een cameo aan te schaffen :-0

    BeantwoordenVerwijderen