zondag 25 september 2016

Back on track!

Ik zei in mijn vorige blogpost dat het niet lang meer zou duren voor ik terug in actie ging schieten met naaien, bloggen enzovoort. En ik hield deels woord. Na de bevalling was het niet altijd gemakkelijk om tijd te vinden om te naaien, maar nu we een beetje routine gevonden hebben gaat het steeds beter. Enkel erover bloggen was een beetje moeilijker, daarom nu een verzameling van de afgelopen projecten!

De laatste weken zijn hier namelijk weer een aantal dingen afgewerkt. Het vraagt iets meer planning dan voordien. Met een relax in mijn ene hand en de baby in mijn andere hand maak ik af en toe de tocht naar onze tweede verdieping waar mijn naaikamer is. Jul speelt dan wat en vindt het leuk om naar het geluid van mijn naaimachine en overlock te luisteren.

OLIVER


Ik maakte het gratis broekjespatroon OLIVER. Een samenwerking tussen Griet van Emma en Mona en Annick van MinnieMie. Een fantastisch patroon als je het mij vraagt: niet moeilijk, snel klaar en prachtig resultaat. Ik maakte enkele broekjes op de groei (hoe snel groeit zo'n baby trouwens!) en enkele om cadeau te geven aan pasgeboren baby's (waaronder een echte Oliver - meant to be!). Zo gaan er zeker nog volgen want: ideaal om mijn tricotvoorraad te doen slinken en mijn baby groeit als kool. Win win!

SILHOUETTE CAMEO

Mijn langverwachte Silhouette Cameo 3 werd geleverd. Hier had ik lang naar uitgekeken. Ik vond het een dure aankoop en heb er dan ook lang over nagedacht, maar ik ben enorm blij dat ik hem gekocht heb. Op 3 weken tijd heb ik al zoveel gemaakt! Hieronder een paar van die dingen:


Ook al is het totaal niet moeilijk om met de Silhouette Cameo te werken, dacht ik om eerst eens even te testen met een gekocht ontwerp uit de shop. Als je je toestel aankoopt, krijg je namelijk 20 dollar om te spenderen in de winkel van Silhouette. Ik kocht dit ontwerp en liet het door mijn Cameo uitsnijden op matte zwarte flexfolie. Ik pelde de letters vrij, maar zorgde ervoor dat ik hetgene wat normaal weggegooid wordt nog kon gebruiken. Zo kon ik twee body's voor de prijs van één maken! Dat de letters niet ingevuld zijn bij de grijze body vind ik mooi, dus daar werd me dan al wat gepruts gespaard!



Ik had de smaak te pakken en probeerde zelf iets te ontwerpen in de Silhouette Studio. Als je een beetje basiskennis hebt van een computer en/of van Photoshop, lukt het enorm snel. Het ontwerp van de naam komt van het geboortekaartje. Mijn zus Joke ontwierp dit. Ik nam een screenshot van de pdf en traceerde de letters. Binnenin zijn er in elke letter fijne lijntjes en puntjes die ik zelf overtekende. 
Het hartje vond ik op google. Ik traceerde en spiegelde het en liet het door de Cameo uitsnijden op matte witte flexfolie.

Nog een aantal andere projecten werden hier afgewerkt, maar die hou ik voor volgende keer. 



3 opmerkingen:

  1. Oh maar zo tof allemaal zeg ☺! Leuke projectjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met die cameo! En die babybroekjes zien er lekker comfortabel uit. Ik heb voor mijn dochter de babylegging van Emma en Mona gemaakt. Ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe schattig is ons Julleke toch weer...

    BeantwoordenVerwijderen