donderdag 12 mei 2016

Florence Flair maxiskirt

Ik ben een grote fan van maxirokken omdat ze én stijlvol én deels verhullend zijn. Ik heb niet altijd zo'n even goede band met mijn benen. En zeker nu ik zwanger ben, lijken ze verdubbeld in volume (over vocht ophouden ga ik jullie niet vervelen). 

Toen ik het boek Urban Style van Eva Maria kocht, viel mijn oog meteen op de Florence Flair. Een maxirok die ik perfect kon dragen tijdens maar ook na mijn zwangerschap. Ik zocht naar een geschikt stofje (iets luchtig en fleurig) en vond een prachtige crêpe bij Mon Depot. Ik bestelde een meter Palms White van Lucy has a Secret voor 10 euro (da's toch echt geen geld?). Daar stond dan ook nog eens bij vermeld dat de stof geschikt was voor de Florence Flair. Match made in heaven dus! (Ik zag dat de stof nu uitverkocht is, dus ik was nog bij de gelukkigen om een metertje te bemachtigen!)




De stof is fantastisch. Net zoals ik wou: luchtig en fleurig. Perfect voor een zwierige maxiskirt.


De rok in elkaar zetten is heel simpel. Op basis van een rekensommetje 
met je maten, kan iedereen de rok maken voor zichzelf. Want ook al is Urban Style eigenlijk gericht op tieners, kan je als volwassene ook heel wat doen met de patronen.



De handleiding bij de rok is heel duidelijk en alles zit heel snel in elkaar. Ik heb soms de neiging om te snel te werken. Het resultaat zit dan al te blinken in mijn kopke en ik wil dat dan allemaal zo snel mogelijk klaar hebben. Nu nam ik bewust de tijd om alles nauwgezet af te werken. Dat zie je ook aan het resultaat. Het is heel mooi geworden, zelfs met prachtig overlockte naden die vervolgens mooi zijn opengestreken. (Dat schiet er soms wel eens over...)

Ik bestelde nog een stofje bij Mon Depot om dezelfde Florence Flair te maken. Deze is ook uitverkocht zie ik. Momenteel ligt die nog even te wachten tot ik tijd vind om mij eraan te zetten. En voorlopig ben ik gewoon zo ontzettend blij met deze maxiskirt!

------------------------------------------
Stof: Palms White van Lucy has a Secret, gekocht bij Mon Depot
Patroon: Florence Flair uit Urban Style van Eva Maria

1 opmerking:

  1. heel mooi!! je straalt erin, zelfs zonder dat ik je gezicht zie :-) Zo mooi zwanger ook!! Geniet er nog eventjes van!!

    BeantwoordenVerwijderen