dinsdag 10 mei 2016

Bavetjes in toile cirée

Ik heb ondertussen al zoveel genaaid voor dat kleintje dat er binnen 9 (!) weken aankomt. Maar bavetjes eigenlijk nog niet. Tijd om daar eens wat verandering in te brengen. Ik wou gemakkelijke slabbetjes die je goed kan afkuisen, dus toile cirée leek mij het best.

Ik vind het niet altijd zo gemakkelijk om mooi tafelzeil te vinden. Het is vaak druk en met bloemen enzo. Niet echt mijn ding. Maar ik vond mooie toile cirée bij Veritas. Joepie!

Het patroon tekende ik over van een gekochte slab. Daarna was het eigenlijk supersimpel. Biais er rond stikken en uiteindelijk ook aan de halslijn. Ik stikte er nog een labeltje tussen aan de achterkant. Klaar is kees!

De achterkant liet ik gewoon zoals hij is. Die is mooi genoeg!

--------------------------------
Stof: Veritas
Patroon: zelf getekend

 

1 opmerking: