dinsdag 31 mei 2016

Babyslabbetjes

Aangezien mijn zwangerschap bijna ten einde loopt (nog een dikke -letterlijk- zes weken), was het tijd om mijn ziekenhuiskoffertje in te pakken. Ik had een hele checklist gemaakt. Toen ik bij 'slabbetjes' kwam, had ik ineens door dat ik er helemaal nog geen had. Er staan er een paar op de geboortelijst, maar dat zijn ook zo van die gigantische galetten. Niet echt geschikt voor een pasgeboren baby.


Ik tekende dus eventjes een patroontje en maakte een tiental slabbetjes uit restjes. Ik maakte kleine slabbetjes zodat ze goed zouden zijn voor die eerste weken/maanden.

Easy peasy. Buitenkant badstof op buitenkant tricot. Vaststikken, keergat laten. Binnenstebuiten keren en keergat met de hand dichtnaaien. Kamsnap erop, strijken en klaar!



Ik ben nog steeds grote fan van mijn labels van bij Nominette. Ik bestelde er ongeveer 200 een jaar geleden en ze zijn bijna op. Zot om te bedenken dat ik dan al bijna 200 dingen gemaakt heb? 
Bijna tijd om er nieuwe te bestellen. 



-----------------------------------

Patroon: zelf getekend

Stoffen: 
  • Wit met zwarte driehoekjes: Madeline de Stoffenmadam
  • Groene milk: Land of Oh - Easy
  • Orka's: Kapellen
  • Poezen: Kapellen


1 opmerking:

  1. Die zijn zo tof! En jouw label maakt het helemaal af. Tof lettertype!

    BeantwoordenVerwijderen