dinsdag 3 mei 2016

Babyboom van 2016

Er is een serieuze babyboom aan de gang in mijn omgeving. 2016 is een ontzettend vruchtbaar jaar tot dusver en er zijn al enorm veel schattige kindjes geboren. Ook de komende maanden staan er nog enkele gepland. Ik vind dat absoluut niet erg want elke kans dat ik krijg om te knuffelen met zo'n pasgeboren kleintje vind ik meer dan ok!

Enkele weken geleden vond dit gesprek plaats tussen mezelf en een zwangere collega.
N: Weet jij waar je een zacht babydekentje kan kopen? Dat hebben we nog niet en dat kan misschien wel handig zijn in het ziekenhuis.
Ik: Hm... Ik kan er wel eentje maken?
N: Oh... Ok! Graag.

Zo gezegd, zo gedaan. De dag nadat mijn collega N beviel van haar superschattige Oliver, stond ik in het ziekenhuis met mijn superzacht babydekentje à la Cozette. Ik gebruikte katoen dat ik ooit eens gekocht had in Kapellen want dat paste perfect bij de kleur van de babykamer. Vanbinnen koos ik voor witte teddyfleece. Voor baby's is dat de beste keuze, aangezien die ook uit katoen bestaat en op die manier ademend is.


Natuurlijk wilde ik nog iets extra maken, en daarom deed ik er een luiermandje bij dat ik hier ook al eens maakte voor mijn eigen baby. Dit is een gratis patroon van haar. Ik denk dat dat altijd van pas komt en het is ook nog eens ideaal om alle cadeautjes in te stoppen!
Samen met het slaapzakje dat ik van de geboortelijst kocht, was dat een mooi cadeautje. Zelfs het kaartje matcht!


Eventjes over die slaapzak... Ik ben daar zelf echt een hele grote fan van en wij hebben die dan ook op onze geboortelijst gezet. Je kan één of twee armpjes van je baby in het slaapzakje stoppen door de ritsjes aan de armopeningen dicht te doen. Hierdoor heeft hij een geborgen gevoel waardoor hij zich beter voelt. Je begint best met twee armpjes in de slaapzak, om na verloop van tijd één armpje en nadien beide armen uit de slaapzak te laten. En dat die slaapzakjes dan ook nog eens 100% gemaakt zijn uit natuurlijke materialen, kan ik alleen maar toejuichen! (Ik ben niet gesponsord door Babylonia, enkel enthousiast!)

-------------------------------------
Patroon: Dekentje volgens de werkwijze van Cozette / Pampermand volgens de werkwijze van Aj Stoffenspulletjes

Stoffen: Kapellen



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen