woensdag 27 april 2016

Strijkplankhoes

Ik was ze ineens beu, die vorige strijkplankhoes. Oud, versleten en vol vlekken. Het zal ook wel iets te maken hebben met mijn nest- en mijn lenteschoonmaakdrang. Ik raakte geïnspireerd door deze blogpost en besloot de koe bij de hoorns te pakken.

Ik zag deze stof in de Aldi liggen als een zomers tafelkleed. Het leek me meteen perfect als nieuwe strijkplankhoes. 140 x 200 centimeter katoen voor 9,99 euro. Waar vind je dat nog tegenwoordig?
Ik recupereerde de onderlaag van de oude hoes en haalde het touwtje eruit. Daarna legde ik de vorige hoes op de nieuwe stof en nam de vorm over. Overal voegde ik vijf centimeter naadwaarde toe. Ik stikte een tunneltje waarbij ik het touwtje er meteen instopte. Dat scheelde me heel wat tijd want nadien het touwtje door de tunnel trekken is niet mijn favoriete bezigheid.
Nadien de hoes op de strijkplank, de touwtjes aanspannen en klaar is kees. Ik ben er zo blij mee en dit kostte mij tien minuutjes werk. Winwinwin!
---------------------------------
Stof: tafelkleed van Aldi
Patroon: oude hoes overgenomen

 

3 opmerkingen:

  1. Plezant he! Ik heb er eentje in die ikea-stof met grote kleurige bloemen :-) Wel een slim idee om de oude hoes als patroon te gebruiken; ik legde mijn hele strijkplank op de stof om na te tekenen. Dat werkt ook wel, maar jouw werkwijze lijkt me toch wat handiger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool, daar wordt een mens nu goed gezind van he?

    BeantwoordenVerwijderen