zondag 10 april 2016

Een poppengarderobe en winnaar give-away

Mijn nichtje Ida werd gisteren 1 jaar en vandaag waren we uitgenodigd op haar verjaardagsfeest. Een dag vol zon, maar jammer genoeg met een ziek kindje.


Van haar mama en papa kreeg Ida een poppenwagentje cadeau, maar een pop had ze nog niet. Daar konden tante Ellen en peter Jonas wel voor zorgen. Ik zocht online naar een mooie pop die het liefst van al geen pipi en kaka deed en ook zonder batterijen kwam. Die vond ik hier. Ik koos de Zuid-Amerikaanse versie. Fantastische dame van de webshop, want toen ik paniekerig zei dat ik de pop zondag nodig had (het was al dinsdagnamiddag), heeft ze de pop meteen verzonden. De volgende dag (!) kwam een enthousiaste Post.nl-verkoper al aan onze deurbel trekken om ze af te leveren.

De pop was in haar blootje, dus het leek me misschien wel handig als ze ook nog kleertjes van mij zou krijgen.


Een jurkje met een restje Atelier Brunette. Past perfect bij haar teint. Het patroon werd door mezelf getekend. 




Ze kreeg er een pyjamaatje bij, want poppen kunnen toch niet gaan slapen als ze dat niet hebben? Ik tekende het patroon opnieuw zelf. Ik moet zeggen dat die been- en mouwboordjes ontzettend klein waren, dus het was echt geen lachertje om ze eraan te zetten. Het is uiteindelijk gelukt, na heel wat vloeken en uren prutsen! (Niet voor herhaling vatbaar dus...)



Wie kan er nu gaan slapen zonder slaapzakje? Deze pop niet hoor. Daarom maakte ik de Lua voor poppen van Straight Grain, hier te vinden. Het is een heel duidelijk patroon en echt superschatting om de pop erin te zien. Het brengt mij op ideeën om het patroon voor echte baby's te kopen... Ons kleintje kan nog wel een slaapzak gebruiken voor in de crèche. 



De pop kreeg trouwens ondertussen de naam 'Baba', voornamelijk omdat Ida's woordenschat zich voorlopig nog beperkt tot 'mama', 'papa', 'dada' en 'baba'. Logischerwijs kozen we dus 'Baba'. 
De pop zou het ook een beetje koud hebben zonder dekentje. Ze kreeg er dus eentje met paspel en aan de binnenkant een heel zacht fleeceje. 

--------------------------

Patroon: zelf getekend (dekentje, pyjamaatje, jurkje), Lua voor poppen van Straight Grain

Stoffen: allemaal restjes (Atelier Brunette, Veritas...)


- W I N N A A R   G I V E - A W A Y -

Ik had beloofd om vandaag de winnaar van de give-away bekend te maken. Mijn onschuldige man koos nummer 21. Dat kwam overeen met de reactie van Joke. Geef je even je gegevens door? Dan kan ik het broekje opsturen! (Leuk trouwens dat we allebei voor juli uitgerekend zijn.)

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke pop en alle zelfgemaakte accessoires! Daar zal ze zeker uren plezier mee beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauuuuw, wat is dat allemaal mooi zeg!! Zulke mooie poppekleeertjes vind je niet in de winkel! Kan me voorstellen dat de boordjes een hel waren :-) maar hopelijk vergeten intussen ;-) ze zal er in elk geval nog veel spelplezier aan beleven!!

    BeantwoordenVerwijderen