maandag 18 april 2016

As we speak #1

Ik las deze blogpost en wilde meteen meedoen. Gewoon, omdat het niet altijd over naaien moet gaan en er soms vanalles door mijn kopke gaat dat nooit de moeite is om over te bloggen. Maar als ik dat dan bundel misschien weer wel? Of misschien niet. Ik weet het niet.

  • Trots op: mijn Project Life album van 2016. Ik ben niet zo heel goed in het volgen van regeltjes, dus ik bedacht een eigen systeem en maak een zwangerschaps-en-eerste-jaar-van-de-baby-album. Als de tijd rijp is zal ik daar wel eens over bloggen. Ik heb nog wat werk voor ik het kan laten zien.
  • Jaloers op: iedereen die dit weekend meegedaan heeft met de 10 Miles van Antwerpen. Het lijkt gisteren dat die 16 kilometer in mijn benen zaten, maar eigenlijk is het al een jaar geleden en is mijn conditie sinds toen ook onbestaand. Mijn doel is om volgend jaar opnieuw mee te doen, als die baby er uit is en als ik de moed, energie en tijd vind om opnieuw een loopschema op te bouwen. Ik heb niet zoveel geduld dus met dat Evy Gruyaert-gedoe van 1 minuut stappen en 1 minuut lopen moeten ze niet afkomen. (Ja, ik weet dat het goed is om op te bouwen om zo blessures te vermijden, maar dat gaat mij veel te traag.) Als iemand tips heeft om terug te sporten na de bevalling, dan hoor ik het graag!
  • Zin in: de zomer. Echt. Ik heb daar zoveel nood aan. Niet alleen aan de zon, maar ik heb zoveel zin in watermeloenen, barbecueën in de tuin, groenten uit mijn moestuin en zonnebrillen. Ik betrap me er nu al op dat ik steeds vaker zonder jas de deur uitga. Het feit dat ik mijn jassen niet meer dichtkrijg, zal er ook wel mee te maken hebben.
  • Bezig met: zwanger zijn en alles wat erbij komt kijken. Deze week is het einde van mijn tweede trimester, dus ik begin stilaan die laatste drie maanden af te tellen. Het tweede trimester van mijn zwangerschap stond gelijk aan ontzettend veel plannen en energie. Ik weet niet waar ik het vandaan haalde, maar ik was een klein wervelwindje. Ik merk nu dat het (en ook ik) terug wat zwaarder wordt, dat ik minder goed slaap en vooral dat mijn lichaam wat tegensputtert (bukken om lavendelplantjes in de grond te steken, of uit het raam klimmen om de ramen de kuisen is misschien niet meer het beste idee...).
Ik merk nu dat de bovenstaande puntjes allemaal te maken hebben met mijn zwangerschap. Ik heb echt ook wel andere dingen te vertellen. Alleen misschien nu efkes niet precies. Wie er geen zin in heeft, zal het dan wel niet lezen denk ik dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten