woensdag 23 maart 2016

Luiermandjes

Onze babykamer is bijna bijna klaar. Ik wacht nog tot mijn handige klusser de vloer gaat vernissen. Nadien kunnen de meubels erin en kan ik met de inrichting beginnen. Een hele verwezenlijking als je weet dat wij echt van nul moesten beginnen. Behangpapier eraf, muren opnieuw bezetten op sommige plaatsen, muren afschuren en opnieuw behangen met glasvezel en uiteindelijk muren schilderen... En dan nog de vloer afschuren en nu dus opnieuw behandelen.
Al bij al was het voor mijn een goed lesje in aan-de-zijlijn-staan-en-toekijken. Ik vond het heel moeilijk dat ik niet mee kon schilderen en schuren. Maar mijn lief heeft dat fantastisch gedaan, met de nodige shotten onder zijn gat weliswaar.

Het enige wat ik wel kon doen, was nadenken over de inrichting van de kamer. Eigenlijk was ik er al heel snel uit hoe we het gingen doen. Er waren zoals gewoonlijk weer veel te veel ideeën in mijn hoofd dan dat er tijd bestaat, maar het lukte me toch om een groot deel van de spulletjes voor in de kamer zelf te maken.



Zo maakte ik twee mandjes voor op de verzorgingstafel. Het ene mandje dient voor de luiers in de bewaren en ik haalde mijn mosterd bij haar. Ik baseerde me op haar uitleg, maar deed het toch een beetje anders. Voornamelijk omdat ik niet al het juiste materiaal had en te lui was om te wachten tot ik dat kon gaan kopen. Maar zo lukte het dus ook!


Ik denk dat mijn mand niet zo stevig is als eigenlijk bedoeld is in de uitleg. Ik gebruikte namelijk enkel versteviging H640 omdat ik dit nog liggen had. Maar eigenlijk gaat het zo ook best. Door de onderverdelingen erin, wordt de mand mooi recht gehouden. En vanaf dat ik de pampers erin stak, was ze zeker stevig. 


Het tweede mandje maakte ik volgens eigen patroon. Qua afmetingen is het ongeveer even groot als het eerste mandje, maar ik liet de opening aan de korte kant en plooide het teveel aan stof om. Dit mandje zal dienen om de tetradoeken in te bewaren. Handig dat we die altijd bij de hand hebben als dat nodig is.


De stof voor de mandjes komt van Etsy, van het winkeltje Land Of Oh. Ik bestelde er nu al drie keer en ik ben heel tevreden over de stof en over de levering. (Nu bedenk ik mij ineens dat het lijkt alsof ik geen andere stoffenwinkels ken, maar ik had een grote voorraad stof ingeslagen een tijdje geleden, speciaal voor de bébé!)
De binnenkanten van de mandjes liet ik sober, op verzoek van mijn vriend. :)

Nu deze mandjes af zijn, ga ik er nog zo'n twee maken. Deze gaan we dan gebruiken in de badkamer op de verzorgingstafel.

---------
Patroon: hoog mandje: eigen patroon, luiermand: Noortjeprullemie

Stof: Land Of Oh, Etsy


4 opmerkingen:

  1. Tof! Dat moet ik ook nog gemaakt zien te krijgen voor dat die van ons geboren wordt. Ik zal wel de afmetingen is moeten nakijken want wij gaan herbruikbare luiers gebruiken, en die zijn wat groter en dikker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Lijkt me heel handig op de verzorgingstafel!

    BeantwoordenVerwijderen