zondag 27 maart 2016

Een nestje voor Lucy

Er werd weer een heel schattig meisje geboren! Heel leuk, want dan kan ik eindelijk ook iets maken met de stoffen die ik kocht voor als onze baby een meisje bleek te zijn.


Ik maakte voor Lucy een nestje om in ingewikkeld te worden. Op internet vond ik wel een aantal patronen maar ik tekende er toch zelf ééntje. Gewoon omdat het echt enorm simpel is om te maken.

Het heeft een kapje en kan door middel van drukknoopjes worden vastgemaakt zodat ze het lekker warm heeft. 


Ik zette er hele kleine drukknoopjes aan (Junior van Prym), zodat het nestje ook gewoon als dekentje gebruikt kan worden. Ik zette er in totaal 4 knoopjes aan. 2 aan de buitenkant en 2 aan de binnenkant. Zo verschuift de binnenkant niet wanneer ze erin ligt. Het voordeel van deze drukknoopjes is ook dat ze heel gemakkelijk open en dicht gaan. Iets waar ik niet altijd tevreden over ben bij Kamsnaps.



Om het cadeautje wat meer af te maken, maakte ik er in dezelfde stof ook een tutjesketting bij. 



Slaap lekker Lucy!

---------------
Stof: Veritas (buitenstof), Kapellen (binnenstof)
Fournituren: Veritas
Patroon: eigen patroon

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt een heel mooi geschenkje! Het lijkt me ook een stuk gemakkelijker op jouw manier dan op de manier uit stof-voor-durf-het-zelvers. Daar heb ik toch even op gezwoegd!
    Tof!

    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief stofje voor een babymeisje! Daar zal ze zeker lekker in slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keitof zeg, wat heb je ook een mooie blog! Blij dat ik je ontdekt heb!! Zelf blog ik op http://lilliepawillie.wordpress.com, altijd welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen