maandag 15 februari 2016

Reveal party

Wij (en ook onze families) hadden er lang naar uitgekeken! De dag waarop we eindelijk aan hun lange neuzen zouden hangen of het baby'tje in mijn buik een meisje of een jongen is. Wij wisten het zelf al enkele weken, maar aangezien onze familieleden heel drukke agenda's hebben die moeilijk op elkaar af te stemmen zijn, werd er pas 14 februari ingepland!

Ondertussen werd er druk gespeculeerd... 'Het is een meisje, ik zie dat aan de vorm van jouw buik!, 'Nee, het is een jongen, ik ben er zeker van!'... Maar wij hielden onze lippen stijf op elkaar. Ook zelfs tegen collega's en vrienden. Het is wel ondertussen bewezen dat ik de slechtste geheimhoudster ooit ben. Da's echt niks voor mij. Mensen probeerden mij het de hele tijd uit mijn kot te lokken en het geslacht te doen verklappen en zelf praatte ik meermaals bijna mijn grote mond voorbij. Dus ik was ontzéttend blij dat het nieuws eindelijk out in the open was.
Reden temeer dat wij nu wel iets speciaals wilden doen. De schrik dat het mis zou lopen bij 18 weken zwangerschap was serieus gedaald (nooit helemaal weg...). Tijd voor een feestje dus!Toen wij onze families enkele maanden geleden vertelden dat ik zwanger was, gebeurde dat niet op zo'n originele of leuke manier. Dat hadden we al twee keer eerder gedaan en dat liep dan uiteindelijk niet goed af. We vonden dat we het deze keer maar gewoon moesten vertellen. We waren vooral heel bang dat het opnieuw mis zou lopen, dus al dat speciaal doen moest voor ons eigenlijk even niet.

In Amerika is het al langer ingeburgerd om een heuse Reveal Party te houden. Dat wilden wij ook wel proberen. Inspiratie genoeg op Pinterest, hiphoi!

Ik maakte pronostiekkaartjes waarop iedereen bij het begin van de Reveal Party zijn gedacht moest invullen. Diegene die de meeste vragen juist heeft, wint een prijs. Ik ben ondertussen bezig met het maken van een Project Life album over mijn zwangerschap en het eerste jaar van ons kleintje. De pronostiekkaartjes werden afgedrukt op Project Life kaartjes, zodat ze mooi in het album zouden passen.

Online bestelde ik ballonnen. Een hele grote witte en enkele kleinere zwarte, die ik vulde met helium. Ik had een plan met confetti en kapotprikken, maar dat mislukte 2 uur voor het feestje (lees: plots plofte een ballon waardoor heel de living onder de blauwe confetti lag. Als een zot stofzuigen en een plan B bedenken dus!). Ik hing blauwe pomponnetjes aan de witte ballon en stopte hem in een grote doos.

Samen met de familie openden we de doos... VERRASSING! It's a boy!


Uiteraard hoort er bij een feestje ook lekker eten. Ik maakte kaastaart, citroen-maanzaadcake, glutenvrije appelcake en macarons. Mmmmm!

 

4 opmerkingen:

  1. oooh zo leuk een reveal party! vooral dat kaartje waar je een gokje kan wagen vind ik super! (en onthoud ik ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof gedaan allemaal! Je hebt er je werk van gemaakt. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk gedaan! Die kaartjes zijn top. Schitterende reveal party!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keitof zeg!! Origineel, ik hoorde het nog nergens, maar goed dat ik het nu wee want binnen een maand verhuizen we hier zelf naar Amerika :-)

    BeantwoordenVerwijderen