zaterdag 6 februari 2016

Het tweede leven van een saai breiseltje

Toen het nog echt putje winter was, breide ik een dekentje voor ons toekomstig baby'tje. Ik zocht een projectje dat snel vooruit ging, na een horrorproject waar ik veel te lang aan bezig zat. 10 keer recht, 5 keer averecht. En dat totdat het dekentje 70 centimeter lang was. Echt een uitdaging was dat niet en het ging supersnel vooruit.
Het resultaat vond ik alleen niet zo noemenswaardig, dus het dekentje belandde op de stapel 'ooit nog iets mee doen, maar ik weet nog niet wat...'.

Vandaag kreeg ik plots het idee om er toch iets mee te doen. Ik knipte een katoentje voor aan de andere kant en naaide de twee delen aan elkaar. Ik liet de stof een beetje overlappen op de gebreide kant, zodat ik geen draadjes moest instoppen. Ja, soms mag het echt al eens gemakkelijk gaan.



Doordat ik 10 keer recht en 5 keer averecht breide, kreeg het dekentje mooie lijntjes.



Nu nog wachten tot het zomer is en onze baby onder dit dekentje kan liggen. Hopelijk is dat dan niet met hittegolven enzo...

-----------------------------------------
Stof: Soft Cactus van enkele seizoenen geleden, gekocht in Kapellen
Wol: Zeeman

3 opmerkingen: