vrijdag 22 januari 2016

Verslavende babybroekskes...

Ik maakte een truckload aan babybroekjes, maatje 50 en 56. Ik weet dat zo'n baby er maar eentje tegelijk aan kan, maar het zit zo snel in elkaar en vraagt echt amper stof. Ideaal dus om restjes op te werken. Bovendien is het überschattig. What's not to love?
Ik deed al het knipwerk op een avond, met een flauwe VIJFtv film op de achtergrond. Het naaien was voor een regenachtige zaterdag.
De broekjes zonder voetjes zijn volgens de populaire babylegging van Emma en Mona. Ik maakte de versie met de tricotboord omdat ik dat gemakkelijker vind. Op een uurtje had ik 6 broekjes in elkaar gezet. Daar hou ik van! Snel en veel.

De broekjes met voetjes zijn het gratis patroon Footed Baby Pants van Sew Much Ado. Het duurde iets langer om ze te knippen en ze in elkaar te steken dan de leggings van Emma en Mona. Die kleine voetjes is wat prutsen, maar al bij al toch een projectje dat snel resultaat geeft. Deze broekjes komen maar in één maat en ik denk dat dit ongeveer overeenkomt met maat 50.

----------
Patronen: babylegging van Emma en Mona en Footed Baby Pants van Sew Much Ado
Stoffen: walvissen, milk, bananen: Land of Oh (Etsy) - zebra's, beren: Birch Fabrics (Bobby Sewing in Mortsel) - grijs broekje met wolf en superheld: Lillestof (Piekewieke), blauwe broekjes: Froy and Dind (weet niet meer van waar)

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi zeg! Zal straks ook eens aan het bandwerk beginnen voor mini2. Ik wil al tijdje bestellen bij Land of Oh maar wat zijn jouw ervaringen met de verzendkosten, importkosten? Enige tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb in het verleden al een paar keer bij hen besteld. Ik ben elke keer tevreden. Hoeveel de verzendkosten waren, weet ik eigenlijk niet meer. Importkosten heb ik niet moeten betalen, maar ik heb al gehoord van anderen dat zij dat wel moesten doen.
      En je moet ook wel rekening houden met de stof. De tricot die ik bestelde bij hen (bananen, walvissen) is heel dun. Ik vind het niet erg want het zijn broekjes voor in de zomer. Maar misschien wel handig om te weten!

      Verwijderen