zondag 1 november 2015

Digitale housewarming

Anderhalf geleden werden mijn vriend en ik verliefd. Niet op elkaar, dat gebeurde al eerder. Wel op ons huis. Dat was voor beiden instant liefde.

Wij droomden van een herenhuis met hoge plafonds, tussenverdiepjes, moluren, dubbele deuren en cementtegels. Een huis met karakter en geschiedenis dus. Het liefst van al met een tuin. En ook betaalbaar aub. Gelukkig zijn wij niet kieskeurig.

Wij gaven de hoop al vrij snel op. Het leek ons te goed om waar te zijn dat we ooit ons droomhuis zouden vinden binnen ons budget. Tot er op een avond, na veel gezoek op de Tinder van de huizen, plots een huis te koop werd gesteld dat aan AL onze verwachtingen voldeed.

Fastforward naar nu... Wij wonen ondertussen bijna een jaar in dit droomhuis. Gebouwd in 1900. Vol karakter en geschiedenis. Onder behangpapier zie ik boodschappen aan een zekere Carla. En op onze houten pilaren (oh ja, zelfs iets extra dat niet op ons verlanglijstje stond) hangt nog wat kaarsvet uit lang vervlogen tijden.


Beetje bij beetje hebben wij het ons hier onze thuis gemaakt. Rijstbehangpapier werd verwijderd. Muren werden afgeschuurd, opgevuld en opnieuw behangen met glasvezel om uiteindelijk geschilderd te worden. Bomen werden gekapt, graszoden werden afgevoerd en grasmatten werden gelegd. Meubels werden gezet en verzet. Alles kreeg een plaats.

En dan zit ik hier op een zondag deze blogpost te typen. Kaarsjes aan, lekker koffietje erbij. En dan kan ik alleen maar denken: wat woon ik hier graag!

 

1 opmerking:

  1. Prachtig huis! Wij zijn net verhuist en dus nog volop op ons plekje aan het zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen