donderdag 19 november 2015

Cadeautjes en masse

Wanneer baby's als paddenstoelen uit de grond komen, wil ik steeds iets nieuws maken om als cadeautje te kunnen geven. Een ideaal geboortegeschenk vind ik slabbetjes. Daar kan je nu echt echt niets verkeerd mee doen én het is handig om je stapel restjes weg te werken. Bovendien kan je er nog alle kanten mee uit. Zeversjaaltjes, slabbetje met en zonder paspel, rond of langwerpig...

Ik tekende het patroon van deze zeversjaaltjes zelf. Het is zo simpel als het maar kan zijn. Binnenin badstof, vanbuiten tricot. Labeltje tussen, stikken. Keren. Keergat dichtmaken, kamsnaps op en klaar is kees! Bij sommige voeg ik nog een voeringstof toe. Lekker warm!

Voor de baby's die afgelopen zomer geboren werden, maakte ik de zomervariant met katoen aan de buitenkant en een wafelkatoentje aan de binnenkant. Minder absorberend dan de badstof, maar wel veel minder warm.

Ook een succesformule is de gewone 'standaardbavet'. Ik tekende dit patroontje ook zelf, naar een bestaand bavetje.

Het laatste restje Cloud9 stof werd ook opgebruikt. Ditmaal,voor een rond slabbetje met een gouden paspel.

------------------------------------------

Stoffen: allerlei stoffen uit mijn restjesdoos, badstof van Kapellen en van handdoeken van de Zeeman

Patronen: zelf getekend

 

8 opmerkingen: